[O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Vholff
    odpowiedział(a)
    Że tak wtrącę - jakim kluczem odkręcić tryby 5 biegu w JHT? Czy to jest Spline M "iles tam"?

    Zostaw komentarz:


  • jerzoll
    odpowiedział(a)
    Generalnie na v=max mi nie zależy a bardziej na wyciszeniu zmniejszeniu obrotów silnika/skrzyni przy 120-140
    od jakiej skrzyni wziąć przełożenia 0,6x albo jakis link do samych kółek/zebatek
    Ostatnio edytowany przez jerzoll; 49451.

    Zostaw komentarz:


  • tinware91
    odpowiedział(a)
    Na pierwszy rzut oka są skrzynie z innym dyferencjałem.
    Serio 167km/h? Ja w Touranie mam 179 km/h, Octavie i Golfy wyciągają prawie 200 km/h.
    Jednak wysokość auta i opory aerodynamiczne muszą robić swoje.
    Dyfer i piątkę masz takie jak ja w skrzyni FZT w Touranie, proszę tableka >tutaj<
    Moja prędkość maksymalna >tutaj<
    Załączone pliki
    Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.

    Zostaw komentarz:


  • jerzoll
    odpowiedział(a)
    witam szanowne grono ostatnio zainteresowałem sie zmianą przełożenia 5 biegu skrzyni biegów. Jestem posiadaczam vw caddy z roku 2008 (model 2009) z silnikiem 1.6 bse (102km) z skrzynia JJT obecnie obroty na tej skrzynia przełożeniach deklarują sie następująco (według wskazań licznika)
    50>1600
    80>2600
    100>3200/3300
    120>4000
    140>4600
    prekosc maksymalna około 167 (obroty sie kończyły a czuje że by jeszcze szedł )
    CO BYŚCIE POLECILI za przełożenia 5 biegu
    pozdrawiam

    Zostaw komentarz:


  • pejo
    odpowiedział(a)
    Rozrusznik nie jest pod skrzynią tylko wchodzi w obudowę skrzyni biegów - to ten otwór na "godzinie 3" w obudowie skrzyni.
    Co do poduszki to tutaj raczej ETKA.

    Zostaw komentarz:


  • tinware91
    odpowiedział(a)
    Jeszcze kilka doksów z ETKI:

    1. 5- i 6-bieg.man.skrzynia bieg
    2. Elementy mocujące silnik i skrzynie biegów
    3. Sprzęgło BLF,BSE,BSF,BSX
    4. Sprzęgło BLX,BLY,BVY,BVZ,BMY
    Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.

    Zostaw komentarz:


  • tinware91
    odpowiedział(a)
    Czyli warto spróbować?
    Sprawę sprzegła już mamy, rozrusznik jest pod skrzynią - nie wiedziałem.
    A jak sprawa poduszki?

    Zostaw komentarz:


  • pejo
    odpowiedział(a)
    GQL/GQP pod rozrusznikiem ma więcej otworów i to chyba jedyna różnica. Obudowy różnią się wykonaniem ale otwory mają raczej w tym samym miejscu.

    Zostaw komentarz:


  • tinware91
    odpowiedział(a)
    Możesz porównać sobie zdjęcia obydwu skrzyń i ich obudów sprzęgła. Niestety, widać że zdjęcia zrobione są spod innego kąta, ale wydaje mi się, że są identyczczne. GQL i GQP ma więcej otworów.
    Załączone pliki

    Zostaw komentarz:


  • tinware91
    odpowiedział(a)
    Różnica niewielka, ale 6b to 6b. Jedziesz nadbiegiem, a jeśli chcesz przyśpieszyć, zapinasz piątkę, przyśpieszasz bez piłowania do 5000rpm i z powrotem na 6b - na tym mi zależało.
    GQP: http://forum.octaviaclub.pl/forum/oc...75#post2651875
    LVN: http://forum.octaviaclub.pl/forum/oc...92#post2650992

    Ja skupiłem się na podobnej skrzyni GQL, ale wyszło mi tam, że jest 90% szans, że od strony sprzęgła podejdzie, ale sprzęgło już inne. Do tego od strony obudowy skrzyni inne mocowanie, ale jest to skrzynia od Tourana, więc pewnie musiałbym wymienić też poduszkę.
    Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.

    Zostaw komentarz:


  • pejo
    odpowiedział(a)
    A tak z ciekawości możesz zrobić tabelki dla LVN z 0.673 i GQP? Jestem ciekawy jaka różnica.

    Zostaw komentarz:


  • pejo
    odpowiedział(a)
    Obudowy sprzęgła GQP i FZU różnią się numerem w ETKA. Natomiast sprzęgła są te same. Może różnica jest w mocowaniu dodatkowego osprzętu do skrzyni?
    Najlepiej byłoby znaleźć kogoś kto sprzedaje GQP i FZU i porównać obudowy sprzęgła.

    Zostaw komentarz:


  • tinware91
    odpowiedział(a)
    GQP z Tourana 2.0 SFI do FZU Caddy 2.0 SDI - nieźle... To ja już nic nie rozumiem...
    Ale jeśli GQP ma inne obudowy i podchodzi do 2.0 SDI to musi podejść również do 1.6 MPI BSE.
    I licznikowe 150km/h byłoby przy 3500 obr/min na szóstym biegu - bajka, myślę że by się Touri pociągnął, choć dyferencjał bardzo mały, prawie jak w dieslu, choć to skrzynia od mocnej benzyny. Sam autor filmu mówi, że na pierwszych biegach wyniki podobne, ale dynamika jest trochę inna



    Załączone pliki
    Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.

    Zostaw komentarz:


  • tinware91
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pafigo79 Zobacz wpis
    Przekaldka skrzyni z dopasowaniem obudowy zejdzie ci sie caly dzien....zamiana tylko piatego biegu to 0,5 godziny...do tego dochodzi ryzyko zwiazane z ta skrzynia...(jak ktos ma skrzynie do wymiany pewnie warto) montaz innej skrzyni to juz jest oddzielny (nie mowie ze nie ciekawy) temat..
    Tak, ale cały czas jest mowa, że Octavia a Touran to zupełnie inna para kaloszy, u mnie przez ten dyferencjał MOD jest mało opłacalny, zobacz:
    Octavia: dyferencjał 4,533 + piątka 0,673 -> 150km/h przy 3600 obr/min
    Touran: dyferencjał 5,067 + piątka 0,673 -> 150km/h przy 4000 obr/min


    Zamieszczone przez pejo Zobacz wpis
    Po głębszej analizie przełożenie 0.646 na 99% nie będzie pasować - prawdopodobnie inny rozstaw wałków.
    Koła kupowałem nowe w ASO. Możesz poszukać używanej skrzyni - wiesz jakich oznaczeń szukać.
    Widzę że chcesz sporo kasy wyłożyć na zmianę przełożenia - zastanów się czy to się zwróci.
    Powodzenia
    Czyli zostaje 0,673, w sumie to tylko pare km/h mniej, ale przez ten mój dyferencjał każda możliwość mniejszego koła jest na wagę złota.
    Zaczekam na propozycję firm przygotowania mi skrzyni na zamówienie na bazie HBJ 6b ze zmianą obudowy i dyferencjału albo robię FZU + wymiana piątki.
    Po przeanalizowaniu tylu możliwości widzę, że to dwa rozwiązania. A kupując Tourana zastanawiałem się nad Golfem Plusem, tam właśnie z tego co pamiętam jest dyfer 4,533 i 0,81 na piątce tak jak u Was...

    Zostaw komentarz:


  • pejo
    odpowiedział(a)
    Po głębszej analizie przełożenie 0.646 na 99% nie będzie pasować - prawdopodobnie inny rozstaw wałków.
    Koła kupowałem nowe w ASO. Możesz poszukać używanej skrzyni - wiesz jakich oznaczeń szukać.
    Widzę że chcesz sporo kasy wyłożyć na zmianę przełożenia - zastanów się czy to się zwróci.
    Powodzenia

    Zostaw komentarz:


  • pafigo79
    odpowiedział(a)
    Przekaldka skrzyni z dopasowaniem obudowy zejdzie ci sie caly dzien....zamiana tylko piatego biegu to 0,5 godziny...do tego dochodzi ryzyko zwiazane z ta skrzynia...(jak ktos ma skrzynie do wymiany pewnie warto) montaz innej skrzyni to juz jest oddzielny (nie mowie ze nie ciekawy) temat..

    Zostaw komentarz:


  • tinware91
    odpowiedział(a)
    Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Jeśli chodzi o LEG mała poprawka - w ETCE jest błąd i dyferencjał LEG to nie jest 4.93 tylko 4.35, a na piątym biegu jest 0,74, więc mój tata ma wszystko w oryginale, piątkę taką samą jak ja ;-) To silnik 1.4 16V 80KM i z dyferencjałem 4,35 i piątką 0,74 osiąga 155km/h przy 4000 obr/min - nieźle jak na ten silnik. Czemu nie zrobili tego w większym o 22KM - 1.6 MPI BSE. Tutaj znaleziony pierwszy lepszy przykład z sieci:




    Wracając do tematu:
    1. Zakładam 0,646 (31/48) czyli 02U 311 165 L + 02U 311 349 P + 02U 311 132 E - zerknij jeszcze raz swoim okiem, czy ostatecznie będzie ok. Daj znać na PW gdzie mogę to kupić.
    2. Jeśli 0,646 nie podejdzie to zakładam 0,673 - jak wiadomo będzie pasować
    3. Jeśli będzie ciągle za mało to robie manewr ze zmianą skrzyni z FZT na FZU od 2.0 SDI (zmieni się dyferencjał z 5,067 na 4,687)
    4. Jest jeszcze opcja na HBJ 6b od 1.6 FSI - zamieniam tam obudowe sprzęgła od FZT oraz dyferencjał z 5,067 na 4,53 (np. od Waszych LVN) - tutaj złożyłem już zapytanie do kilkunastu firm i gdyby udało mi się zamknąć w kwocie do 5000zł nie zastanawiałbym się długo.

    Mam jeszcze piąty wariant i jest chyba najlepszy, ale nie mam pewności.
    Zakupuje skrzynię LVN. Obudowa sprzęgła względem FZT ma inny numer według ETKA, nie rozumiem dlaczego, przecież mamy te same silniki 1.6 MPI BSE. Dodatkowo dokupuje obudowę skrzyni, połówek jest mnóstwo na rynku wtórnym i to montuje. Zyskuje dyferencjał 4,533 i mogę wtedy zacząć zabawę z przełozeniem 0,740 bo to miałbym ze starej skrzyni lub dokupić 0,673

    Zostaw komentarz:


  • pejo
    odpowiedział(a)
    Przejedź się samochodem który ma zmieniony 5 bieg. Wtedy zobaczysz czy opłaca się zmieniać na 6 biegów. Zmiana 5 biegu jest prosta a zmiana skrzyni to (chyba) trochę rzeźbienia.

    Zostaw komentarz:


  • pejo
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez tinware91 Zobacz wpis
    Powiedz mi jeszcze, czy wymiana skrzyni z 5b na 6b wpłynęłaby na pracę tempomatu?
    Czy coś muszę kodować w sterownikach. Wiem, że gdzies widziałem w VCDS w którymś sterowniku, aby zadeklarować liczbę biegów.
    Nie sądzę aby tempomat miał problem ze zmianą skrzyni. Jedyne jaki może mieć problem to z utrzymaniem prędkości - może się rozłączać gdy nie będzie miał mocy. Aczkolwiek jak mam ustawiony na 130 km/h i podjeżdżam pod górkę to zwalnia np. do 120 km/h a potem przyspiesza bez rozłączania. Ale to 2012 rok.

    Zostaw komentarz:


  • pejo
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez tinware91 Zobacz wpis
    To co udało mi się znaleźć dzisiaj:

    0,740 (37/50):
    02T 311 361 N
    02T 311 158 P
    085 311 431 C


    0,673 (35/52):
    02T 311 361 C lub AB
    02T 311 158 Q lub AT
    085 311 431 C


    0,646 (31/48):
    02U 311 165 L
    02U 311 349 P
    02U 311 132 E


    0,625 (30/48):
    02S 311 166 AP
    02S 311 158 AF
    02S 311 228 C


    0,592 (29/49):
    02A 311 361 BF
    02A 311 158 AS
    02A 311 115 E
    Koła o przełożeniu 0.625 i 0.592 raczej nie będą pasowały do twojej skrzyni.
    Pozostałe mogą pasować.

    Zostaw komentarz:


  • pejo
    odpowiedział(a)
    O przełożeniu 0.646 to ty wspomniałeś w poście nr 435.
    Nie znam symboli jeszcze mniejszych kół.
    Jeśli nowe koła będą pasować do FZT to i do FZU też będą pasować.
    Koła ze skrzyni LEG pasują do FZT więc "pożycz" je od ojca i przejedź się na nich. Wtedy będziesz wiedział czy szukać jeszcze mniejszego przełożenia. Aby dostać się do kół 5 biegu nie musisz demontować skrzyni.

    Zostaw komentarz:


  • Przemek_i
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez tinware91 Zobacz wpis
    Powiedz mi jeszcze, czy wymiana skrzyni z 5b na 6b wpłynęłaby na pracę tempomatu?
    Czy coś muszę kodować w sterownikach. Wiem, że gdzies widziałem w VCDS w którymś sterowniku, aby zadeklarować liczbę biegów.
    też szukam tego rozwiązania i może wpadnie 6B z 1.6 FSI

    Zostaw komentarz:


  • tinware91
    odpowiedział(a)
    Powiedz mi jeszcze, czy wymiana skrzyni z 5b na 6b wpłynęłaby na pracę tempomatu?
    Czy coś muszę kodować w sterownikach. Wiem, że gdzies widziałem w VCDS w którymś sterowniku, aby zadeklarować liczbę biegów.

    Zostaw komentarz:


  • tinware91
    odpowiedział(a)
    To co udało mi się znaleźć dzisiaj:

    0,740 (37/50):
    02T 311 361 N
    02T 311 158 P
    085 311 431 C


    0,673 (35/52):
    02T 311 361 C lub AB
    02T 311 158 Q lub AT
    085 311 431 C


    0,646 (31/48):
    02U 311 165 L
    02U 311 349 P
    02U 311 132 E


    0,625 (30/48):
    02S 311 166 AP
    02S 311 158 AF
    02S 311 228 C


    0,592 (29/49):
    02A 311 361 BF
    02A 311 158 AS
    02A 311 115 E

    I jeszcze taka animacja dla dyferencjału 5,067 i kół 205/55 R16, prędkość według licznika, zamiast GPS:
    Załączone pliki
    Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.

    Zostaw komentarz:


  • tinware91
    odpowiedział(a)
    Cześć, pejo jestem świadomy o tym o czym piszesz. Jak już wcześniej wspomniałem, nie mam żadnych wymagań odnośnie dynamiki piątego biegu - chciałbym, aby tylko auto było w stanie jechać. To że będzie zwalniało na górce czy przyspieszało przez pięć minut nie przeszkadza mi wcale. Jestem świadomy redukcji na czwarty bieg i ciągnięcia go nawet do 5000-6000 tyś. - górka się kiedyś skończy, a "kolejną godzinę" będę mógł jechać na piątym biegu z normalnymi obrotami. Wolę przesadzić, niż wydać 1000zł, wsadzić 0.673 i dalej patrzeć jak silnik wyje - wolne najpierw założyć mniejsze przełożenie i potem je zwiększać, niż na odwrót. Pamiętaj też, że mam dyferencjał 5.067 a to robi znaczącą różnicę. Z tego co mi wiadomo, maksymalny moment obrotowy to 3800 obr/min.

    Mój tata ma skrzynię LEG i dopiero teraz, gdy ja mam Tourana interesując się tym tematem zauważyłem, że 4000 obr/min ma przy 150 km/h - uświadomiłem go, że kupując samochód przy tej prędkości powinien mieć 1000 obr/min więcej, nie wiedział o tym, że poprzedni właściciel musiał zrobić właśnie modyfikacje na 0.673 - jeździłem tym autem ja, jeździ nim on na codzien od kilku lat - i nawet nie zauważył... a wręcz przeciwnie, mówił mi, ze przydałby się szósty bieg, żeby minimalnie zejść z tych obrotów. Zauważyłem kiedyś będąc w Polskich górach, że nie da się jechać wcale na piątym biegu, co go wrzuciłem to auto zwalniało, więc jechałem na czwartym... A potem całą trasę do Warszawy wracałem z prędkością 145km/h - zamiast 115km/h - reasumując: chyba takie przełożenie się opłaca.

    Ja nie wybrałem 1.6 MPI 102KM z racji na bicie rekordów, tylko jazdę dużym autem, groszowym jeśli chodzi o eksplatację i przede wszystkim na LPG.

    1. Napisałeś o przełożeniu 0.646 - czy podasz symbole kół ?
    2. Czy znasz symbole jeszcze mniejszych kół?
    3. Czy jeśli założe jakieś przełozenie i okaże się, że jest zbyt duże, a mniejszego nie będzie, czy jeśli zmienie wtedy skrzynię FZT na FZU z racji na mniejszy dyferencjał to czy będę mógł zabrać ze sobą do niej moje nowe przełożenie 0.6x - czy będzie pasować ?
    Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.

    Zostaw komentarz:

Pracuję...